خدمات ساخت قالب تزریقی و بادی پلاستیک

حتماً شنیده‌اید که از قالبسازی در صنعت، به عنوان یکی از صنایع مادر یاد می‌شود. این تعریف در صنعت پلاستیک نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که گستردگی قطعات پلاستیکی در اطراف ما به گونه‌ای است که نشان می‌دهد که حداقل در این سده، نقش ویژه‌ی صنعت تولید پلاستیک در صنایع مختلف غیر قابل انکار است.

با توجه به تنوع در طراحی محصولات پلاستیکی و همچنین خواص پلیمرها، انواع گوناگون سیستم‌های تولید قطعات پلاستیکی ایجاد شده است. می‌توان بخش عمده‌ی محصولات پلاستیکی را از نظر سبک و سیاق تولید در دو دسته‌ی کلی قطعات پلاستیک تزریقی و قطعات پلاستیک بادی طبقه‌بندی نمود. با این توضیح که سبک قالبسازی پلاستیک برای تولید هر کدام از این قطعات، کاملاً متفاوت است. در زیر به شرح مختصری از قالبسازی تزریق پلاستیک و قالبسازی بادی پلاستیک پرداخته‌ایم:

قالبسازی تزریق پلاستیک

بیشترین تنوع در مکانیزم طراحی و ساخت قالب‌های پلاستیک به قالبسازی تزریق پلاستیک اختصاص دارد. همچنین می‌توان ادعا نمود که در تولید قطعات پلاستیک به وسیله‌ی قالب‌های تزریق پلاستیک، محدودیتی از نظر جنس و گرید پلیمر مورد نیاز برای قطعه‌ی پلاستیکی مورد نظر وجود ندارد.

در واحد قالبسازی رایمانیک، قالب‌های تزریق پلاستیک پس از طراحی قالب و زمان‌بندی مراحل ساخت قالب، وارد مرحله‌ی اجرا و ساخت می‌گردند. استفاده از فولادهای گرمکار مرغوب و شناسنامه‌دار می‌تواند به عمر قالب بیفزاید و کیفیت عملیات ماشینکاری، پولیشکاری و عملیات حرارتی را در جهت مثبت، تحت تأثیر قرار دهد. پس از تهیه‌ی فولاد و بر اساس گانت‌چارت واحد برنامه‌ریزی، عملیات CNC، فرزکاری، تراشکاری، سنگ مغناطیس، سنگ محور، اسپارک، وایرکات، سوراخکاری، قلاویزکاری و غیره بر روی صفحات فولادی بر اساس طرح قالب تزریق پلاستیک انجام می‌گیرد.

پس از مونتاژ اولیه‌ی قالب، نمونه‌گیری اولیه در واحد تولید پلاستیک توسط دستگاه تزریق پلاستیک مناسب و مواد پلاستیک مورد نظر، انجام و در صورت مطابقت نمونه‌ی اولیه با طرح قطعه پلاستیک یا نمونه شاهد مشتری، مراحل عملیات حرارتی، پولیش حرفه‌ای و حکاکی لیزر و در نهایت نمونه‌گیری پایانی انجام می‌شود. در واحد قالبسازی رایمانیک، تمام فعالیت‌ها زیر نظر واحد کنترل کیفی رایمانیک انجام می‌گیرد و واحد برنامه‌ریزی به روند زمانی فعالیت واحد قالبسازی نظارت دارد.

قالبسازی بادی پلاستیک

برای تولید ظروف پلاستیکی شامل بطری‌های پلاستیکی و گالن‌های پلاستیکی، از قالب‌های بادی پلاستیک استفاده می‌شود. قالبسازی رایمانیک پس از دریافت طرح قالب بادی پلاستیک، بر اساس گانت‌چارت واحد برنامه‌ریزی، جنس فولاد مورد نیاز را سفارش می‌دهد. پس از دریافت بلوک‌ها و صفحات فولادی که برای قالب بادی پلاستیک، بیشتر از Mo40 استفاده می‌شود، عملیات‌های بعدی را آغاز می‌نماید.

این عملیات به طور عمده شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ماشینکاری CNC
  • فرزکاری
  • تراشکاری
  • اسپارک
  • سندبلاست
  • حکاکی

پس از مونتاژ، در یک یا دو مرحله نمونه‌گیری، محصول نهایی مورد تأیید شما را تولید می‌نماییم. در قالبسازی بادی پلاستیک، می‌توان با طراحی مناسب راه‌آب قالب و تعبیه‌ی مسیر خروج هوا از حفره‌ی قالب بادی به بهتر شدن کیفیت و بالا رفتن سرعت تولید کمک نمود. همچنین با تقبل هزینه‌ی بیشتر برای ساخت قالب آلومینیومی (با اینسرت مس_بریلیوم)، می‌توان قالبی مقاوم، سبک، با کیفیت و سرعت تولید بیشتر، بود.