تولید قطعات پلاستیک, قالب بادی, قالب تزریق پلاستیک

فیلم فرایند طراحی محصول پلاستیک ، ساخت قالب تزریق/بادی پلاستیک و تولید قطعه

فرآیند طراحی تا تولید محصول پلاستیکی

از ایده تا محصول نهایی در رایمانیک تولیدکننده قطعات پلاستیکی و سازنده قالب پلاستیک امکان‌پذیر است.

 

گروه صنعتی رایمانیک تولیدکننده قطعات پلاستیکی بادی و تزریقی و سازنده‌ قالب پلاستیک بادی و تزریقی در زیر برای شما فیلمی را به نمایش گذاشته است. در این فیلم کوتاه، مختصری از روند طراحی قالب تزریق پلاستیک، کنترل پروژه‌ی ساخت قالب با نرم افزار MSP و ساخت قالب تزریق پلاستیک در واحد قالب سازی و در نهایت تولید قطعه پلاستیکی در واحد تولید محصولات پلاستیک را خواهید دید.

خلاصه‌ی فیلم:

رایمانیک تولیدکننده قطعات پلاستیکی تقدیم می‌کند.

آنچه در این فیلم می‌بینید، مربوط به فرآیند قالبسازی تزریق پلاستیک و تولید یکی از قطعات پمپ بنزین خودروی پژو می‌باشد. این محصول تا قبل از ساخت قالب آن توسط سازنده قالب پلاستیک، گروه صنعتی رایمانیک از خارج از ایران تأمین می‌شده است.

ما به عنوان سازنده قالب پلاستیک این قطعه، به وسیله‌ی مهندسی معکوس نمونه‌ی خارجی با دستگاه اپتیک لیزری، آن را طراحی نمودیم. قبل از مرحله‌ی طراحی محصول و قالب پلاستیک، برنامه‌ریزی کلیه‌ی مراحل در MSP انجام گردید.

با نظارت واحد برنامه‌ریزی رایمانیک، مراحل طراحی محصول و قالب تزریق، خرید ملزومات قالب، ماشینکاری و تولید، با حساسیت بالا انجام پذیرفت. ضمن این که در بازه‌های یک هفته‌ای بازنگری برنامه‌ی زمانبندی انجام و اصلاحات برنامه‌ریزی صورت پذیرفت.

اینجا، مرحله‌ی ماشینکاری سوراخ پین کج را مشاهده می‌کنید. همه‌ی فرآیندهای ساخت قالب و تولید محصول در مجموعه‌ی رایمانیک انجام می‌شود.

واحد قالبسازی رایمانیک، سازنده قالب پلاستیک، پس از اتمام کار و مونتاژ قالب تزریق پلاستیک، اقدام به ارسال قالب به واحد تولیدکننده قطعات پلاستیک رایمانیک، جهت انجام نمونه‌گیری اولیه می‌نماید.

نمونه‌گیری اولیه در واحد تولیدکننده قطعات پلاستیکی انجام می‌شود. محصول اولیه توسط مشتری تأیید شد. برای بالا بردن سختی صفحات اصلی قالب و افزایش عمر آن‌ها، اقدام به عملیات حرارتی قالب نمودیم.

 

 

 

 

4 دیدگاه برای مطلب “فیلم فرایند طراحی محصول پلاستیک ، ساخت قالب تزریق/بادی پلاستیک و تولید قطعه

  1. حسن عمادی گفت:

    با عرض سلام
    خسته نباشید قالب سازی به اندازه ای شیرین است که نمیتوان ان را توصیف کرد.مضافا اینکه قالب سازی یعنی عشق.

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز ،
      بله دقیقا همینطور هست ، در هر شغلی علاقه چاشنی کار شود آن شغل تبدیل به عشق میگردد.

  2. احسان خبره دست گفت:

    درود بر شما
    ضمن تشكر از عوامل سايت و شركت معظم براي توليد يك مدل خاص دوچرخه كودك احتياج به يك شاسي پلاستيكي مقاوم دارم كه نمونه موجود است. ممنون ميشم اگر برايتان مقدور است اطلاع دهيد. سپاسگزارم

    1. admin گفت:

      سلام، با تشکر از پیام شما.
      لطفا عکس قطعات مورد نظر خود را به صورت دمونتاژ شده از همه ی جهات به یکی از شماره 09128602313 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *